Wednesday, January 22, 2014

Never trust the weather man...

Dag vrienden,

Hadden wij al gezegd dat we in Canada zitten en dat Canada een geweldig land is maar dat ze van weersvoorspellingen niks afweten! Als het ene kanaal zegt dat het morgen regenen zal dan zegt het andere dat de zon gaat schijnen. Neen. Daar hebben ze geen kaas van gegeten. Doe mij de Frank maar. Al bij al mogen we niet klagen. Volgens mijn berekeningen heeft het al vier dagen op rij niet meer geregend.
Er wordt gezegd dat het tot volgende week woensdag niet zal regenen. Een record voor januari in Vancouver.

Toen er van zonneschijn nog geen sprake was zijn we naar het grootste aquarium van Noord-Amerika geweest:

Dolfien

Octopus

Beluga walvis (geeft helaas geen licht.  De weerkaatsing van het bassin doet hier zijn werk).

Kwal

Een andere trip ging naar Bloedel Flower Conservatory. Tevens het hoogste punt in Vancouver stad. Helaas bewolkt. Wel een bijzonder grappig standbeeld gespot.

bloemen en vogels



geestig standbeeld

Op het einde van de dag kregen we telefoon dat Fien aan de slag kon voor een paar weken. Vanaf dan is de zon weer beginnen schijnen...
Ik ben dan maar alleen op stap geweest. Op zoek naar de Norvan falls en Capilano lake.

Mijn fiets, de zon en ik.




Capilano lake

North- Vancouver is prachtig. Op een klein uurtje van downtown sta je midden in de bossen. Capilano lake heeft een stuwdam. Hier haalt de stad energie en drinkwater.

Voor wildlife is het niet echt de tijd van het jaar. Toch kwamen we een zeer bijzonder vogeltje tegen. Een hummingbird of kolibrie. Het is buitengewoon om deze diertjes te aanschouwen.



Vandaag ben ik door Kitsilano gefietst op zoek naar de grens van Vancouver. Daar waar de Pacific het overneemt van de stad de bomen en het strand. Zonnig maar koud.








Hier komen alle omgehakte bomen terecht, klaar om verscheept en verwerkt te worden. Boomstammen zo ver je kan kijken.

Tot slot nog City Hall: (het gemeentehuis)


Volgende week zijn we gelukkig samen vrij maar de week daarop zijn de rollen omgedraaid. Dan steek ik de handen uit de mouwen terwijl Fien de stad afschuimt.

Tot volgende keer, dan ben ik er weer met meer weer (ah.. Frank toch. Zegt hij dat eigenlijk nog steeds?)

Jan



No comments:

Post a Comment